A márkahű branding fotózás megtervezése, a tökéletes helyszínnel kezdődik. Kisvállalkozók fotósaként, a leggyakoribb nehézségnek a helyszín kiválasztását látom. Természetesen, ha valakinek saját üzlethelyisége, vagy műhelye van, ez a kérdés fel sem merül. A dolgok akkor válnak bonyolultabbá, ha nem rendelkezel saját irodával, vagy üzlettel. Ebben a bejegyzésben 5 olyan kérdést fogunk körbejárni, amik segítenek megtalálni a branding fotózás ideális helyszínét.
Speciális helyzet: home office
Mielőtt belemélyednénk a konkrét kérdésekbe, térjünk ki az “otthoni irodákra”. Sokan otthonról dolgozunk, de nem biztos, hogy a nappaliban berendezett sarkunk tökéletesen reprezentálja a márkánk üzenetét. A saját dolgozó részemből kiindulva, ezek a helyek nem feltétlenül esztétikusak, világosak, vagy fotogének.
Ha még bizonytalan vagy, hogy az otthoni irodádba szervezd-e a fotózást, ezeket gondold végig:
- Közvetíti a márkád üzenetét?
- Jól megvilágított, tágas?
- A márkaszíneiddel összhangban van a környezet?
- Vannak-e más részek az otthonodban, ahol szívesen készítenél képeket?
Ha a fenti kérdések többségére igennel válaszoltál, valószínűleg jól fog működni a fotókon. Azonban szeretnék neked bemutatni további lehetőségeket a cikkben és olyan tippeket, amik segíthetnek a branding fotózás megtervezésében.
1. Milyen költségkeretet határoztál meg?
Ha nem szeretnél külön összeget fordítani a helyszínre, a szabadtéri fotózás egy ingyenes vagy alacsony költségű lehetőség. Viszont ez az opció csak bizonyos márkák és iparágak esetében működik. Gondolkodhattok kávézókban is, de az ő esetükben mindenképp kérjetek előzetesen fotózási engedélyt.
Ha pénzt szánnál helyszín bérlésre, akkor különböző stílusú stúdiók közül választhatsz, amiket akár csak pár órára is bérelhetsz. A fotósotok biztosan tud segíteni abban, hogy megtaláljátok az igényeidhez és a márkád hangulatához passzoló műtermeket. Például Debrecenben a White Room Studio, az ArtRoom Studio vagy a Kerena stúdió mind-mind könnyen megközelíthető, belvárosi helyszínek. Budapesten sokkal szélesebb a paletta, de mielőtt elvesznél a kínálatban, kérj ajánlást a fotósodtól.
Branding fotózás stúdiós környezetben:
Mészáros Zsuzsi lifestyle stílusú esküvői és családi fotós, akinek a márkájához a budapesti Nordix Studio Rustic terme lett a legjobb választás. A berendezés színei és stílusa remekül passzoltak Zsuzsi fényképezési stílusához és a márkájának az arculatához is.
2. Milyen típusú tartalmakat kéne a fotóknak támogatnia?
Gondold át milyen témákban készülnek tartalmaid és milyen online vagy offline felületekre kerülnek ki. A honlapodon túl a közösségi médiában is kamatoztathatod a branding fotózás képeit, vagy akár ügyféltájékoztatókban, szezonális kampányokhoz.
Ki szoktam emelni, hogy egy-egy sajtós megjelenéshez sem árt egy aktuális portré rólad, amivel akár a veled készült interjút is illusztrálhatjátok. A nyomtatott marketing eszközkről se feledkezzünk meg, mint szórólapok, roll-upok. Térképezd fel, hogy ezekhez milyen hátterek lennének a legelőnyösebbek. Ennek köszönhetően stratégikusabban választhatsz helyszínt.
3. Milyen hangulatot szeretnél közvetíteni?
Innovatívnak, kreatívnak, luxusnak, romantikusnak vagy harmonikusnak neveznéd a márkádat? Egy professzionális, picit kimértebb vagy inkább művészi és természetes megjelenés támogatná jobban a marketinged? Olyan háttereket, helyszíneket válassz, amik összhangban vannak a brand stílusával. Érdemes a színekre is figyelni! A környezetben köszönjenek vissza az arculatod színei.
Nem muszáj csak a legkézenfekvőbb helyszínekben gondolkodnod. Ha például olyan alkotó vagy, aki a természetből inspirálódik, szervezhetitek a fotózást vízparta, vagy egy erdei tisztásra. A lényeg, hogy a követőid, ügyfeleid, a képek láttán megértsék azt az életérzést, amit a márkád képvisel.
4. A branding fotózás szerves részei bizonyos kellékek?
Ha konkrét eszközöket vagy alapanyagokat használsz a munkádhoz, érdemes ezeket a fotókon is megjeleníteni. Néhány tárgy bárhol könnyen használható, például a laptopod, határidőnaplód. De vannak olyanok, amik feladják a leckét.
Például, ha gasztroblogger vagy táplálkozási tanácsadó vagy, érdemes olyan helyszínt választani, amely konyhai teret kínál. Annak ellenére, hogy egy vágódeszkát és egy adag zöldséget viszonylag könnyű szállítani, azok használata irodában furcsán nézne ki. Ebben az esetben egy konyha elengedhetetlen! Több olyan bérelhető stúdió közül tudtok választani, amelyekben berendezett konyhát is találtok. Ilyen például a budapesti Nordix Studio is.
Gondolj olyan tárgyakra, amelyek
… reprezentálják az iparágad
Ha a vállalkozásod egy szolgáltatást kínál, amelynek nincs konkrét helyszíne, vagy nem túl látványos, a kiegészítők segíthetnek abban, hogy egyértelműbben megjelenítsük, hogy mit csinálsz. Például alkalmazhatunk térképeket, bőröndöket, útikönyveket egy utazási iroda, utazási ügynök imázs fotózásán.
… napi használatban vannak
Ezek a kellékek segítenek abban, hogy természetes, életszerű képeket készítsünk rólad a mindennapi tevékenységeid közben. Például egy lakberendező pausz papírt, ecsetfilceket, laptopot vinné magával, míg egy fotós a kameráját nyomtatott képeket és albumokat.
… betekintést nyújtanak a kulisszák mögé
Lehet, hogy van egy kedvenc kávés bögréd, amit szívesen látnál az íróasztalodon, szereted a frissen vágott virágokat, vagy bármi, ami kicsit személyiséget visz a fotókba. Amennyiben ezek a tárgyak összhangban vannak a szakmai márkáddal, segíteni fognak abban, hogy a képek még inkább rólad szóljanak!
5. Hatással van a brandedre a szezonalitás?
Néhány márka munkáját befolyásolják az évszakok váltakozásai, esetleg kifejezetten szezonálisan tevékenykednek. Ha ez a helyzet a te vállalkozásodra is érvényes, akkor a megfelelő évszakban és nagy valószínűséggel szabadtéri helyszínre szervezném a fotózást. A kültéri fotók jobban kiemelhetik az évszak adottságait, értékeit. Például kertészek, virágkötők számára kiemelten fontos lehet a branding fotózás esetében egy ilyen kontextus is.
Miután megfontoltad ezeket a kérdéseket, sokkal hatékonyabban fogsz tudni helyet választani a márkád fotózásához. És ne felejtsd el megkérdezni a fotográfust is a véleményéről! Egy tapasztalt fotós konkrét ötletekkel fog segíteni a branding fotózás tervezési fázisában is!
Brand fotózásra van szükségem!
Branding fotózás ötletek női vállalkozóknak:
Kiss Kata – termékenységmentor – megújuló honlapjához és a közösségi média felületeihez szeretett volna új üzleti fotókat. A helyszínválasztásnál szempont volt, hogy nőies, natúr hangulatú képek készüljenek. Ehhez fontos volt a természetes fények alkalmazása, így egy napfénystúdió volt a legalkalmasabb a fotózáshoz. Az 59 négyzetméteres teremben lehetőségünk volt egy változatos és komplex sorozatot elkészítenünk.
Branding fotózás ajánlatkérés
2014-ben indítottam el a fotós oldalam, így már 10 éve aktívan dolgozom fotográfusként. Imázs vagy brand fotózás is szerepel a szolgáltatásaim között, melynek célja, hogy olyan képek készüljenek Rólad, amiken keresztül jobban átadhatod a személyiséged a követőidnek és leendő vásárlóidnak. A blogomon az elmúlt évek tapasztalatát osztom meg olyanokkal, akik fotózást terveznek. További hasznos tippekért olvasd el a többi bejegyzésem.