Brand fotók kisvállalkozóknak

Brand fotók kisvállalkozóknak

A brand fotók erejét a mai üzleti világban nem lehet alábecsülni. Legyen szó kisvállalkozókról vagy évek óta működő cégről, a megnyerő vizuális anyagok elkészítése kulcsfontosságú ahhoz, hogy a márkád kiemelkedjen, és a nézőidből ügyfelek váljanak.

Miért hasznosak a Brand fotók?

Brand fotók honlapra

A vizuális identitásod kialakításával megkülönböztethetővé válsz a versenytársaidtól. Ennek alapvető részét képezik a brand fotók is. Ezeket a képeket sokoldalúan hasznosíthatod az online és offline kommunikációdban egyaránt. Először is a honlapodon és a közösségi médiába szánt bejegyzéseidhez elengedhetetlenek.

  • Volt már olyan, hogy egy PR cikkhez vagy interjúhoz nem találtál professzionális és aktuális portrét magadról? 

  • Nincs annál bosszantóbb, mint amikor az értékes szöveges tartalmaid azért nem kapnak elég figyelmet, mert silány a körítés, mert csak stockfotókkal tudod illusztrálni a gondolataidat. 

  • A termékeid magas minőséget képviselnek, viszont a promócióhoz szánt képek nem tükrözik a prémium színvonalat?

Ha átérzed a fentieket és te is bosszankodtál már hasonlók miatt, itt az ideje Brand fotózásra jelentkezned! Mondom mire is lesz hozzá szükséged:

Találd meg a megfelelő fotóst!

Erre a projektre nem elég technikailag és művészileg felkészült fotográfust választanod. Olyan szakemberre lesz szükséged, aki megérti a márkád esszenciáját és közvetíteni is tudja. Nem árt, ha van már tapasztalata az általad képviselt iparágban, így ismeri azt a formanyelvet, ami a célcsoportodat megszólítja. Fordítson rád elegendő időt, hallgasson meg és értse meg az üzeneteket, amit a márkáddal képviselsz. Partnerként, szorosan együttműködve fogtok dolgozni, hogy ne sablonos képek készüljenek, hanem olyan brand fotók, amik átadják a személyiséged.

Brand fotók kelléktára:

Feladja a leckét, hogy milyen kiegészítőkre van szükséged, hogy egyediek legyenek a brand fotók? Ez az 5 kellék ne maradjon otthon, ha Imázs fotózásra készülsz:

1. Brand-központú kellékek:

Ez talán evidens, de feltétlenül hozz magaddal olyan tárgyakat, amik közvetlenül kapcsolódnak a márkádhoz. Ez lehet egy logózott termék, vagy olyan kiegészítők, amikkel azonosítják a szolgáltatásaidat. Jelenjenek meg a brandszínek a tárgyakon, vagy valamelyik ruhadarabon. A színeknek stratégiai jelentősége van, amit nem csak grafikai anyagokban alkalmazhatunk, hanem fényképeken is.

2. Praktikus kellékek:

Érdemes olyan tárgyakat is elrejteni a fotókon, amik kicsit életszagúbbá teszik a végeredményt. A mindennapi használati tárgyak, ha tudatosan vannak elhelyezve a fotókon segítenek természetesebbé tenni a képeket. Kevésbé lesz díszletszerű a környezet.

Imázs fotók
Brand fotók kreatívan

3. Különleges hatások:

Különleges kellékekkel fűszerezheted meg a fotózást. Ezek lehetnek olyan tárgyak, amik kreatív módon emelik ki az üzeneted. Ha például egy játékos képanyagot szeretnél, bátran mozdítsd meg ezeket a kellékeket, dobd fel a jegyzetlapjaidat, vessetek be színes konfettit, vagy bármit, ami segít kitűnni a sablonos üzleti fotók merevségéből.

4. Tartalékok, mentőövek:

Fontos, hogy legyenek tartalék kellékeid, ha esetleg valami nem működne a tervezett módon. Emellett hozz magaddal több opciót is ugyanabból a kategóriából, például ruhák vagy kiegészítők, hogy rugalmasan tudj alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Legyen nálad egy mini sminkcsomag és hajlakk is.

5. Háttér és dekorációs elemek:

Olyan háttereket, helyszíneket válassz, amik összhangban vannak a márkád stílusával. Ezzel már meghatározod a képek alaphangulatát. A textúrák, természetes anyagok és változatos felületek mélységet teremtenek és tapinthatóbbá alakítják a fotókat, esztétikusabb lesz az összhatás.

Kifogások, amiért halogatod a Brand fotózást

Ne hagyd, hogy az aggályok elvegyék a lehetőséget egy fantasztikus fotózás élményétől és annak eredményétől! Íme az 5 leggyakoribb kifogás, ami miatt halogatod a Brand fotózást:

1."Nem vagyok elég fotogén."

Nem hibátlan reklámarcokat szeretnének látni a követőid, hanem a márka mögötti embert. A brand fotók varázsereje, hogy valódi személyként mutatja meg a szolgáltatókat, alkotókat. Az elmúlt években a közösségi oldalakon a tökéletes, irigylésre méltó tartalmak uralták a hírfolyamot. Mostanra besokalltunk ettől a filtervilágtól, így jól esik átlagos arcokkal találkozni, akikkel könnyebben azonosulunk.

2."Nem tudok időt szakítani rá."

Pont egy jele annak, hogy szükséged van új fotókra, amikkel hatékonyabban és gyorsabban készítheted el a hirdetéseidet, posztjaidat… A tervezés és előkészületek révén minimálisra csökkenthető az időráfordítás, így könnyebben beilleszthető a naptárba. Szánj rá egy délelőttöt, hogy utána könnyedén dolgozhass a követőmágnes tartalmaidon!

Kreatív üzleti fotók kisvállalkozóknak

3."Nem értem mivel nyújtanak többet a brand fotók mint a stock fotók"

Az egyedi képek emelik ki vállalkozásod a tömegből és segítenek átadni az egyedi üzenetedet és stílusodat. Hitelesebbé, professzionálisabbá válik a rólad alkotott első benyomás.

Fotózás kisvállalkozóknak

4."Túl drága számomra a brand fotózás."

Bár egy brand fotózás nagy kiadásnak tűnhet, de valójában hosszú távú beruházás. Ezek a képek hozzájárulnak a szolgáltatásaid és termékeid eladhatóságához. Ráadásul a legtöbb fotós rugalmas csomagokat kínál, így választhatsz az igényeidnek és költségvetésednek megfelelő opciót.

5."Nem bízom a fotósokban."

Szerencsére sok fotográfus közül tudsz válogatni és a portfóliójukat is könnyen eléred. Konzultáljatok telefonon, vagy akár személyesen és biztosabb lehetsz abban, hogy jó szakembert választottál a feladatra. Közösen kell majd dolgoznotok a projekten, így olyan fotóst válassz, akivel könnyű a kommunikáció, proaktívan áll a feladathoz.

Ne engedd, hogy ezek a kifogások megakadályozzanak a márkád vizualitásának fejlesztésében! Legyél büszke a márkádra, és mutasd meg annak legizgalmasabb arcát az ügyfeleidnek!

Erre van szükségem!

Ezek a kisvállalkozók már elégedettek a fotóikkal:

"Oldott, baráti hangulatú fotózás után sok-sok olyan képet kaptam Bettitől, amit változatosan, több felületen és hosszabb távon is tudok majd használni. Szeretettel ajánlom őt vállalkozónő társaimnak!"
"Bettivel nagyon jó volt a közös munka. Az első perctől kezdve profin kézben tartott mindent, a ráeső résznél a szervezés minden pontját intézte, nekem annyi dolgom volt, hogy megjelenjek és igyekezzek a lehető legjobban pózolni. 2 óra alatt 3 szettet minden lehetséges pozícióban befotóztunk és fantasztikus képek születtek a végére. Kifejezetten ajánlom őt mindenkinek aki nem csak profi képeket, de egy proaktív szakembert szeretne a brand fotózásához."
"Bettivel először egy brand fotózás keretében találkoztam, azóta pedig már számos kedves emlékünket örökítette meg. Minden alkalommal igazán profi és kedves volt, akárcsak a képek, amiket készített. Nem mozgok túl rutinosan a kamera előtt, de Betti olyan könnyed és felszabadult hangulatot teremt a személyiségével, hogy vele tényleg élvezet a fotózás."
"Visszatérő vendég vagyok Bettinél, és amikor úgy döntöttem, hogy a vállalkozásomat illetően is kamera elé állok, akkor sem volt kérdés, hogy őt fogom felkérni. Mikor egyeztettünk, nagy segítség volt számomra, hogy ő már tapasztalt, és segített abban, hogy mit is kell magammal vinnem, hogyan zajlik az egész. Volt a fejemben némi koncepció, de Betti szakértelmével lett teljes a brand fotózásom. Nem sokára ismét találkozunk!"

Brand fotózás ajánlatkérés

2014-ben indítottam el a fotós oldalam, így már 10 éve aktívan dolgozom fotográfusként. Imázs vagy brand fotózás is szerepel a szolgáltatásaim között, melynek célja, hogy olyan képek készüljenek Rólad, amiken keresztül jobban átadhatod a személyiséged a követőidnek és leendő vásárlóidnak. A blogomon az elmúlt évek tapasztalatát osztom meg olyanokkal, akik fotózást terveznek. További hasznos tippekért olvasd el a többi bejegyzésem.