Manapság szinte az összes vállalkozónak szüksége van professzionális portrékra, hogy megszólítsa az ügyfeleit! Az emberek könnyebben szavaznak bizalmat egy olyan márkának, amiről tudják, hogy ki áll mögötte. Kialakul egyfajta szimpátia és hitelesebb is lesz az a vállalkozó, aki az arcát és nevét adja a termékeihez. A Brand vagy Imázs fotózás célja, hogy olyan képek készüljenek Rólad, amiken keresztül jobban átadhatod a személyiséged a követőidnek és leendő vásárlóidnak.
Brand fotók előnyei
Az online kommunikációhoz elengedhetetlenek a jó minőségű fotók! A legtöbb területen hatalmas a verseny ezért törekednünk kell rá, hogy a vásárlóink nem csak a termékeinkben, de a kommunikációnkban is a legjobb minőséget kapják. Sőt! A minőségen túl egyediségre van szükséged a hatékony marketing kampányokhoz. Hiszen annyi vizuális tartalommal találkoznak a követőid, hogy neked kreatívan kell magadra hívnod a figyelmet.
Mivel nyújt többet egy Brand fotózás, mint a klasszikus Üzleti portrék?
Ne rideg, igazolványkép jellegű képekre számíts, élére vasalt ingben, homogén szürke háttér előtt! Mivel vállalkozóként én is használom a különböző online felületeket, tudom mekkora munkát jelent rendszeresen érdekes tartalmat átadni a követőinknek. Ha önazonos, brandhű képek közül válogathatsz már “csak” a szöveggel kell bajlódnod. Olyan képeket fogunk készíteni, amelyek nem csak a honlapodhoz, de a sajtó anyagokhoz, offline marketing eszközeidhez és a közösségi médiában is alkalmazhatók. Ezek a képek ténylég építeni fogják az énmárkádat!
A Brand fotózás folyamata
- A fotózást megelőzően ha megoldható személyesen, de minimum telefonon fogunk beszélgetni, hogy mélyebben megismerjem a márkád.
- Kíváncsi vagyok:
- a vállalkozásod céljaira, alapelveire,
- az erősségeidre, amik megkülönböztetnek a versenytársaktól,
- aktuális és jövőbeni marketing kampányaidra, amikhez illeszkednie kell a fotóknak.
- Tanulmányozni fogom az online felületeidet, arculatodat. Megtervezem, hogy a brandszíneid milyen módon köszönhetnek vissza képeken és helyszínt is ezek alapján fogok javasolni.
- A képek készülhetnek az irodádban, műtermedben, stílusban hozzád passzoló kávézóban, vagy más külső helyszínen, adott esetben (ha például szabadúszó vagy) akár az otthonodban is. (Stúdiós fotózásra is van lehetőség.)
- Javasolni fogok kellékeket és az outfitedet is együtt tervezzük meg.
- A képeket egy online galérián keresztül fogom majd átadni neked.
Miért jó befektetés a Brand fotózás?
1. A fotók megszólítják az ideális ügyfeled!
A rólad készült vizuális tartalmak rendszeres használatával létrehozhatsz egy felismerhető márkát, amivel az álomügyfeleid is rezonálnak. Ha a fotózást tudatos tervezés előzi meg, a fotósoddal közösen átgondoltátok milyen üzenetet szeretnétek közvetíteni, a leendő ügyfeleidben is épül a beléd vetett bizalom. Hitelesebbé, felismerhetővé válsz, ha arcot tudnak társítani a márkádhoz, így könnyebben kapcsolódnak majd hozzád. Ezáltal sokkal hatékonyabban tudsz közösséget építeni magad körül.
2. A fotók bemutatják a személyiséged, egyediséged!
A képekbe belesűrítheted a márkád esszenciáját és ezáltal könnyebben kitűnhetsz akár egy telített piacon is. A fotózáson alkalmazott színek, kompozíciók és a képek stílusa még jobban aláhúzza azokat a tulajdonságokat, amivel a márkádat azonosítani fogják! Laza, játékos képeket szeretnél? Vagy inkább elegáns, minimalista hangulatot? A színek legyenek vidámak, vibrálók? Esetleg letisztult, monokróm színpaletta passzol hozzád jobban?
3. Konzisztencia
Gondolj bele, mennyivel könnyebb lenne rendszeresen tartalmat gyártanod, ha nem stockfotókat kéne keresgélned a posztokhoz? Mennyivel jobb lenne az értékes szövegeket minőségi képekkel illusztrálni? A fotók a laptopodon mindig kéznél lennének, így hatékonyabban dolgozhatsz. Ezen kívül amiatt sem kéne aggódnod, hogy a posztok nem harmonizálnak egymással, hiszen a brand színeiddel összhangban készültek a képek. (Ezért se spóroljátok meg a tervezést és figyeljetek a részletekre, kellékekre!)
4. Növekedés a közösségi médiában
A képekkel, videókkal könnyebb kapcsolatot teremteni a közösséggel. A fotók kiváló történetmesélő eszközök és ezt érdemes kihasználnod. Bemutathatod a termékeidet használat közben, kicsit beleshetnek a kulisszák mögé a követők és úgy érezhetik meginvitálod őket a márkád életébe. Ha kapcsolódhatnak veled, izgalmas, értékes tartalmakat kapnak, úgy érzik érdemes figyelemmel kísérni téged és a márkád az Instán vagy más felületeken is.
5. A branded színvonalasabbá válik
Igényes, színvonalas fotókkal emelheted a márkád értékét és vonzóbbá teheted a potenciális ügyfeleid körében. Ahogy más területeken fejleszted a vállalkozásod, ne félj kísérletezni, energiát belefektetni a vizuális identitásába is. Releváns és friss szeretnél maradni a szakterületeden? Akkor az első benyomásra is fektess hangsúlyt!
Korábbi vállalkozói projektek:
„Oldott, baráti hangulatú fotózás után sok-sok olyan képet kaptam Bettitől, amit változatosan, több felületen és hosszabb távon is tudok majd használni. Szeretettel ajánlom őt vállalkozónő társaimnak!” – Kónya Bea, azaz Pikrea.
Hónapokkal ezelőtt készítettem el @beakonya brand fotóit, ami előtt finoman szólva marhára izgultam. A felkérés számomra több szempontból is megtisztelő volt, hiszen Beától – akárcsak sok más instázó – rengeteget tanultam a kommunikációról, tartalomgyártásról. Ezen felül Bea szintén végzett fotográfus, így nem csak arra kellett figyelnem, hogy marketing szempontból a képek illeszkedjenek a márkájához, hanem fényképészetileg is „képben kellett lennem”. Hálás köszönet Sminkes Kertész Zsófianak, hogy ebben a projektben is gyönyörű sminkkel segítette a munkámat.
Visszatérő ügyfeleim Panka és Csabó, az Intenzív Néptánc oktatói. Kezdetektől törekszenek rá, hogy az online jelenlétük tükrözze azt az igényességet, ami a tanfolyamaikon is jelen van. Felismerték, hogy az online kommunikációhoz elengedhetetlenek a jó minőségű fotók, ezért minden új tánctanfolyam meghirdetése előtt promóciós fotózást szervezünk.
Mikor az Intenzív Néptánc felvette a szolgáltatásainak palettájára a Jó[g]anépi fejlesztő tréninget is, Pankáról készítettünk fotókat az új beharangozó anyaghoz. Ezeket a képeket használják a Facebook eseményekhez, a honlaphoz és az Instagram bejegyzésekhez is. „Az új mozgásforma célja, hogy fejlessze a néptánchoz szükséges képességeket, pl. az állóképességet és a tüdőkapacitást, a testtartást, a tudatos izomhasználatot, a táncpartnerrel kialakított tartás-ellentartást, az egyensúlyérzéket és forgástengely megtartását, a testtudatot, stb.”
Ha a márkád, terméked, szolgáltatásod népszerűsítéséhez neked is szükséged van hasonló képekre, fordulj hozzám bizalommal!
Brand fotózás ajánlatkérés
2014-ben indítottam el a fotós oldalam, így már 10 éve aktívan dolgozom fotográfusként. Imázs vagy brand fotózás is szerepel a szolgáltatásaim között, melynek célja, hogy olyan képek készüljenek Rólad, amiken keresztül jobban átadhatod a személyiséged a követőidnek és leendő vásárlóidnak. A blogomon az elmúlt évek tapasztalatát osztom meg olyanokkal, akik fotózást terveznek. További hasznos tippekért olvasd el a többi bejegyzésem.