A brand fotók erejét a mai üzleti világban nem lehet alábecsülni. Legyen szó kisvállalkozókról vagy évek óta működő cégről, a megnyerő vizuális anyagok elkészítése kulcsfontosságú ahhoz, hogy a márkád kiemelkedjen, és a nézőidből ügyfelek váljanak.
Miért hasznosak a Brand fotók?
A vizuális identitásod kialakításával megkülönböztethetővé válsz a versenytársaidtól. Ennek alapvető részét képezik a brand fotók is. Ezeket a képeket sokoldalúan hasznosíthatod az online és offline kommunikációdban egyaránt. Először is a honlapodon és a közösségi médiába szánt bejegyzéseidhez elengedhetetlenek.
Volt már olyan, hogy egy PR cikkhez vagy interjúhoz nem találtál professzionális és aktuális portrét magadról?
Nincs annál bosszantóbb, mint amikor az értékes szöveges tartalmaid azért nem kapnak elég figyelmet, mert silány a körítés, mert csak stockfotókkal tudod illusztrálni a gondolataidat.
A termékeid magas minőséget képviselnek, viszont a promócióhoz szánt képek nem tükrözik a prémium színvonalat?
Ha átérzed a fentieket és te is bosszankodtál már hasonlók miatt, itt az ideje Brand fotózásra jelentkezned! Mondom mire is lesz hozzá szükséged:
Találd meg a megfelelő fotóst!
Erre a projektre nem elég technikailag és művészileg felkészült fotográfust választanod. Olyan szakemberre lesz szükséged, aki megérti a márkád esszenciáját és közvetíteni is tudja. Nem árt, ha van már tapasztalata az általad képviselt iparágban, így ismeri azt a formanyelvet, ami a célcsoportodat megszólítja. Fordítson rád elegendő időt, hallgasson meg és értse meg az üzeneteket, amit a márkáddal képviselsz. Partnerként, szorosan együttműködve fogtok dolgozni, hogy ne sablonos képek készüljenek, hanem olyan brand fotók, amik átadják a személyiséged.
Brand fotók kelléktára:
Feladja a leckét, hogy milyen kiegészítőkre van szükséged, hogy egyediek legyenek a brand fotók? Ez az 5 kellék ne maradjon otthon, ha Imázs fotózásra készülsz:
1. Brand-központú kellékek:
Ez talán evidens, de feltétlenül hozz magaddal olyan tárgyakat, amik közvetlenül kapcsolódnak a márkádhoz. Ez lehet egy logózott termék, vagy olyan kiegészítők, amikkel azonosítják a szolgáltatásaidat. Jelenjenek meg a brandszínek a tárgyakon, vagy valamelyik ruhadarabon. A színeknek stratégiai jelentősége van, amit nem csak grafikai anyagokban alkalmazhatunk, hanem fényképeken is.
2. Praktikus kellékek:
Érdemes olyan tárgyakat is elrejteni a fotókon, amik kicsit életszagúbbá teszik a végeredményt. A mindennapi használati tárgyak, ha tudatosan vannak elhelyezve a fotókon segítenek természetesebbé tenni a képeket. Kevésbé lesz díszletszerű a környezet.
3. Különleges hatások:
Különleges kellékekkel fűszerezheted meg a fotózást. Ezek lehetnek olyan tárgyak, amik kreatív módon emelik ki az üzeneted. Ha például egy játékos képanyagot szeretnél, bátran mozdítsd meg ezeket a kellékeket, dobd fel a jegyzetlapjaidat, vessetek be színes konfettit, vagy bármit, ami segít kitűnni a sablonos üzleti fotók merevségéből.
4. Tartalékok, mentőövek:
Fontos, hogy legyenek tartalék kellékeid, ha esetleg valami nem működne a tervezett módon. Emellett hozz magaddal több opciót is ugyanabból a kategóriából, például ruhák vagy kiegészítők, hogy rugalmasan tudj alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Legyen nálad egy mini sminkcsomag és hajlakk is.
5. Háttér és dekorációs elemek:
Olyan háttereket, helyszíneket válassz, amik összhangban vannak a márkád stílusával. Ezzel már meghatározod a képek alaphangulatát. A textúrák, természetes anyagok és változatos felületek mélységet teremtenek és tapinthatóbbá alakítják a fotókat, esztétikusabb lesz az összhatás.
Kifogások, amiért halogatod a Brand fotózást
Ne hagyd, hogy az aggályok elvegyék a lehetőséget egy fantasztikus fotózás élményétől és annak eredményétől! Íme az 5 leggyakoribb kifogás, ami miatt halogatod a Brand fotózást:
1."Nem vagyok elég fotogén."
Nem hibátlan reklámarcokat szeretnének látni a követőid, hanem a márka mögötti embert. A brand fotók varázsereje, hogy valódi személyként mutatja meg a szolgáltatókat, alkotókat. Az elmúlt években a közösségi oldalakon a tökéletes, irigylésre méltó tartalmak uralták a hírfolyamot. Mostanra besokalltunk ettől a filtervilágtól, így jól esik átlagos arcokkal találkozni, akikkel könnyebben azonosulunk.
2."Nem tudok időt szakítani rá."
Pont egy jele annak, hogy szükséged van új fotókra, amikkel hatékonyabban és gyorsabban készítheted el a hirdetéseidet, posztjaidat… A tervezés és előkészületek révén minimálisra csökkenthető az időráfordítás, így könnyebben beilleszthető a naptárba. Szánj rá egy délelőttöt, hogy utána könnyedén dolgozhass a követőmágnes tartalmaidon!
3."Nem értem mivel nyújtanak többet a brand fotók mint a stock fotók"
Az egyedi képek emelik ki vállalkozásod a tömegből és segítenek átadni az egyedi üzenetedet és stílusodat. Hitelesebbé, professzionálisabbá válik a rólad alkotott első benyomás.
4."Túl drága számomra a brand fotózás."
Bár egy brand fotózás nagy kiadásnak tűnhet, de valójában hosszú távú beruházás. Ezek a képek hozzájárulnak a szolgáltatásaid és termékeid eladhatóságához. Ráadásul a legtöbb fotós rugalmas csomagokat kínál, így választhatsz az igényeidnek és költségvetésednek megfelelő opciót.
5."Nem bízom a fotósokban."
Szerencsére sok fotográfus közül tudsz válogatni és a portfóliójukat is könnyen eléred. Konzultáljatok telefonon, vagy akár személyesen és biztosabb lehetsz abban, hogy jó szakembert választottál a feladatra. Közösen kell majd dolgoznotok a projekten, így olyan fotóst válassz, akivel könnyű a kommunikáció, proaktívan áll a feladathoz.
Ne engedd, hogy ezek a kifogások megakadályozzanak a márkád vizualitásának fejlesztésében! Legyél büszke a márkádra, és mutasd meg annak legizgalmasabb arcát az ügyfeleidnek!
Erre van szükségem!
Ezek a kisvállalkozók már elégedettek a fotóikkal:
2014-ben indítottam el a fotós oldalam, így már 10 éve aktívan dolgozom fotográfusként. Imázs vagy brand fotózás is szerepel a szolgáltatásaim között, melynek célja, hogy olyan képek készüljenek Rólad, amiken keresztül jobban átadhatod a személyiséged a követőidnek és leendő vásárlóidnak. A blogomon az elmúlt évek tapasztalatát osztom meg olyanokkal, akik fotózást terveznek. További hasznos tippekért olvasd el a többi bejegyzésem.